en lite berättelse

Ljudet från mopedens motor ekade i Mickes öron. Han såg hur de slungades i en båge över vägen och hur den slog i en tall på andra sidan. Han kände hur hjärtat bultade fortare än vanligt.

 En bil tvärstannade och en kvinna klev ur bilen och sprang fram till killen som låg alldeles blodig på marken. När hon hade kollat hur killen mådde skrek hon till mig. ”Ring efter en ambulans!”

 Jag tog upp min gamla slitna mobil som jag en gång i tiden hade fått av pappa i födelsedagspresent. Jag sa numret tyst för mig själv medans jag slog in det på mobiltelefonen, ”112” en man svarade med lugn röst och frågade vad som hade hänt, sedan sa han att jag skulle ta de lugnt när jag pratade så att han kunde höra vad jag sa.

 Jag berättade vad som hade hänt och vart vi var någonstans. Sedan la jag på och ambulansen kom en liten stund därpå.


Kommentarer
Postat av: Ola

har du vart med om det?:)

2010-09-02 @ 23:36:16
Postat av: fanny

nej, som tur är! :)

2010-09-03 @ 07:36:49
URL: http://fannyhedins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0