jag älskar orientering! eller?

orgentering! hur mycket kan jag om de? jo svaret är INGET! Varför jag tar upp just orientering är för att på fredag ska hela skolan ut till hammarskog och orientera, och eftersom att orientering aldrig har varit min starka sida och kommer aldrig bli eftersom att jag bara fuskar och håller på hehe.... Jag ska berätta lite om dom två tidigare årn vi har haft de. Ja! första året så var de ju helt nytt att vi åkte ut dit så emma och jag fattade inte så mycket men vi kom till mål iallafall... I slutet av orienteringen när vi skulle lämna in kartorna och de så kom killarna i våran klass och vi hade själva bara gjort fyra kanske och de är tio kontroller. Så Emma och jag frågade killarna om vi fick låna deras lapp och sedan ta mitt örhänge och trycka i de i pappret så att allt blev bra. Sen sprang vi in i mål med alla rätt! vilka tjejer! och sen i åttan så hittade typ ingen och orkade ingenting. När vi hade kommit till kontroll fyra och skulle börja leta efter femman så tappade vi bort oss tillslut var vi kanske 15 stycken som stod där. Tillslut orkade vi inte leta mera så vi grävde ner lappen och när vi kom in till mål så sa vi så här:
läraren: kan jag få eran lapp?
Jag: Emma kan jag få lappen?
Emma: Jag har inte lappen, den tog ju du.
Jag: nej de gjorde jag inte?
Läraren: så ni har alltså tappat den?
Jag och Emma: ja tydligen...
och nu sitter jag här hemma och försöker tänka ut något bra sätt. Men de går inte så bra. ska försöka taga som fan nu!
de här ska vara jag på fredag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0